Site icon Полемика

Кран-балки: конструктивні особливості та варіанти комплектації

Основними конструктивними елементами кран-балки є прогінний міст, на якому встановлюється вантажопідйомний механізм (зазвичай, це електричний або ручний таль), підкранові шляхи, кінцеві балки та механізм пересування. Кінцеві балки оснащуються ходовими колесами, за допомогою яких забезпечується пересування основної частини конструкції по підкрановому шляху.

Принципово кран-балки ділять на два типи: підвісні й опорні. У першому випадку підкранові шляхи кріпляться до стін або стелі будівлі, у другому випадку — розташовуються на опорах (колонах), які спеціально зводяться для цих цілей. Такі колони сприяють збільшенню стійкості та надійності, що дозволяє використовувати кран-балки опорного типу для маніпуляцій із більш важкими вантажами (масою до 16 тонн), в той час як рекомендована вага для їх підвісних аналогів – до 5 тонн (хоча можливо і більше).

Зведення опор помітно збільшує ціну кран-балки опорної в цілому; при цьому їх наявність дещо захаращує виробничу площадку, погіршує її оглядову видимість, створює так звані мертві зони. Тому зазвичай опорні крани — https://kzpto.com.ua/uk/oporni-krani/ застосовуються тільки у випадках, якщо планується робота з вантажами вагою понад 5 тонн або при розміщенні на відкритих майданчиках (адже відсутні стіни та стеля, до яких можна було б кріпити підкранові шляхи).

Також кран-балки опорні рекомендується встановлювати, якщо робочий майданчик розміщується на орендованих площах або в майбутньому можлива зміна виробничого процесу. Це пояснюється тим, що кран-балку опорного типу можна досить легко демонтувати і потім установити в будь-якому бажаному місці. Безсумнівна перевага підвісних кран-балок — https://kzpto.com.ua/uk/kran-balka-pidvisna/ — їх розміщення на висоті під стелею, адже таким чином вони зовсім не віднімають корисного робочого простору, що особливо актуально в тісних захаращених приміщеннях.

Для підйому та опускання вантажів на кран-балках в якості вантажопідйомного механізму використовуються, як правило, ручні або електричні талі (тельфери). Привід пересування мостової прогінної балки та таля теж може бути ручним або електричним. Звичайно, механічний варіант завжди обходиться дешевше, і експлуатаційні витрати зводяться до мінімуму (адже не треба витрачатися на оплату електроенергії, вартість якої постійно зростає). Зате електроталь і електропривод пересування дозволяють забезпечувати високу продуктивність та ефективність вантажно-розвантажувальних і транспортних робіт.

На прикладі провідного українського виробника — Київського заводу підіймально-транспортного обладнання можна переконатися, що на більшості вітчизняних підприємств більше затребувані підвісні та опорні кран-балки з електричними талями й електродвигунами. Для управління краном тут рекомендують використовувати два альтернативні способи: традиційний провідний підвісний пульт і систему радіоуправління.

Варто також відзначити, що, як правило, на Київському заводі ПТО комплектують кран-балки талями і мотор-редукторами Podemcrane болгарського виробництва, електрообладнанням французької компанії Schneider Electric тощо. Це дозволяє випускати кранову техніку, котра практично ні в чому не поступається кращим світовим зразкам; причому ціни на неї помітно нижче, ніж на аналоги з подібними технічними параметрами і комплектацією від інших виробників.

Щоб купити кран-балку КЗПТО рекомендується спочатку заповнити спеціальний опитувальний лист, який можна завантажити на сайті заводу — www.kzpto.com.ua.

Exit mobile version