Що таке ПРРО і кому він потрібен
Звичайна стаціонарна каса з паперовими чеками поступово йде в минуле.

Її витісняє електронна чи онлайн-каса, ПРРО, що працює з електронними чеками. Такий підхід спрощує та пришвидшує розрахунки у сфері послуг та торгівлі. Для держави – це спосіб контролювати всі операції та правильність сплати податків.

Що таке програмний ПРРО?

ПРРО – це програмний РРО (реєстратор розрахункових операцій), застосунок, що можна інтегрувати в ноутбук, ПК, смартфон або планшет для створення фіскальних чеків у електронному вигляді. Такі документи одночасною передаються покупцю (через месенджери, електронну пошту) та податковій службі для звітності. Це цифровий аналог звичайного касового апарату. Наявність РРО чи ПРРО – обов’язкова вимога законодавства України, його можна інтегрувати чи не інтегрувати з POS-терміналом.

Головне призначення такого ПРРО, як Checkbox – забезпечити державі в особі податкової служби контроль за операціями з готівкою та безготівковими коштами, обігом товарів та наданих послуг. РРО чи ПРРО з 2022 р. обов’язкові для ФОП 2-4 категорій, які працюють за спрощеною системою оподаткування, проводять розрахункові операції з використанням готівки чи безготівкових грошей. Його наявність не є обов’язковою за таких умов:

  • оплата відбувається шляхом переказу коштів з одного рахунку на інший, коли для платежів не використовуються картки;
  • готівка зараховується на рахунок продавця чи надавача послуг через касу банку;
  • готівка надходить на рахунок продавця завдяки сервісам самообслуговування.
По теме:  Биржа FTX выпустила токен Trump. Его цена привязана к выборам США

Без ПРРО можуть обходитись ФОП першої групи та бізнес, що зареєстрований в селі або приймає кошти безпосередньо на рахунок за реквізитами IBAN.

Переваги використання ПРРО для бізнесу

ПРРО – це інструмент, що перетворює на електронну касу будь-який пристрій, що має доступ до інтернету: смартфон, ПК або планшет. Він дає бізнесу, навіть малому, багато переваг:

  1. Доступна ціна. У порівнянні з РРО, витрати на ПРРО – це лише щомісячна плата за тарифом. Для звичайної каси необхідно придбати сам апарат, сплачувати абонентську плату та регулярно купувати стрічку для друку чеків.
  2. Легка реєстрація та налаштування. Налаштування та реєстрація ПРРО можливі онлайн. Весь процес займає не більше 5 хвилин.
  3. Інтеграція з іншими системами. ПРРО можна поєднати з CRM, системами керування складом, працювати у звичайному режимі та видавати паперові фіскальні чеки.
  4. Автоматизована звітність. Оскільки всі дані автоматично відправляються в податкову, це знижує ризик штрафів. Продавець має статистику продаж, обігу та номенклатури товарів.
  5. Відсутність необхідності в обслуговуванні. Підприємцю не треба нічого оновлювати, обслуговувати, опломбовувати. Всі оновлення відбуваються автоматично, оскільки за нього відповідає провайдер.
  6. Зручна робота поза мережею. Коли немає зв’язку з ДПС, пристрій переходить в офлайн-формат. Він має 2 тисячі фіскальних номерів, які присвоює операціям (електронним чекам). Коли відновлюється зв’язок, вони відправляються в ДПС, запас у 2 тисячі номерів поновлюється.
По теме:  Копирование постов Трампа выявило двойные стандарты Facebook

Така система не потребує встановлення складного та дорогого додаткового обладнання, персонал опановує програму дуже швидко. Завдяки ПРРО можна створювати зручні багатофункціональні кабінети для онлайн-торгівлі, автоматизувати бізнес-процеси.