Її витісняє електронна чи онлайн-каса, ПРРО, що працює з електронними чеками. Такий підхід спрощує та пришвидшує розрахунки у сфері послуг та торгівлі. Для держави – це спосіб контролювати всі операції та правильність сплати податків.
Навигация
Що таке програмний ПРРО?
ПРРО – це програмний РРО (реєстратор розрахункових операцій), застосунок, що можна інтегрувати в ноутбук, ПК, смартфон або планшет для створення фіскальних чеків у електронному вигляді. Такі документи одночасною передаються покупцю (через месенджери, електронну пошту) та податковій службі для звітності. Це цифровий аналог звичайного касового апарату. Наявність РРО чи ПРРО – обов’язкова вимога законодавства України, його можна інтегрувати чи не інтегрувати з POS-терміналом.
Головне призначення такого ПРРО, як Checkbox – забезпечити державі в особі податкової служби контроль за операціями з готівкою та безготівковими коштами, обігом товарів та наданих послуг. РРО чи ПРРО з 2022 р. обов’язкові для ФОП 2-4 категорій, які працюють за спрощеною системою оподаткування, проводять розрахункові операції з використанням готівки чи безготівкових грошей. Його наявність не є обов’язковою за таких умов:
- оплата відбувається шляхом переказу коштів з одного рахунку на інший, коли для платежів не використовуються картки;
- готівка зараховується на рахунок продавця чи надавача послуг через касу банку;
- готівка надходить на рахунок продавця завдяки сервісам самообслуговування.
Без ПРРО можуть обходитись ФОП першої групи та бізнес, що зареєстрований в селі або приймає кошти безпосередньо на рахунок за реквізитами IBAN.
Переваги використання ПРРО для бізнесу
ПРРО – це інструмент, що перетворює на електронну касу будь-який пристрій, що має доступ до інтернету: смартфон, ПК або планшет. Він дає бізнесу, навіть малому, багато переваг:
- Доступна ціна. У порівнянні з РРО, витрати на ПРРО – це лише щомісячна плата за тарифом. Для звичайної каси необхідно придбати сам апарат, сплачувати абонентську плату та регулярно купувати стрічку для друку чеків.
- Легка реєстрація та налаштування. Налаштування та реєстрація ПРРО можливі онлайн. Весь процес займає не більше 5 хвилин.
- Інтеграція з іншими системами. ПРРО можна поєднати з CRM, системами керування складом, працювати у звичайному режимі та видавати паперові фіскальні чеки.
- Автоматизована звітність. Оскільки всі дані автоматично відправляються в податкову, це знижує ризик штрафів. Продавець має статистику продаж, обігу та номенклатури товарів.
- Відсутність необхідності в обслуговуванні. Підприємцю не треба нічого оновлювати, обслуговувати, опломбовувати. Всі оновлення відбуваються автоматично, оскільки за нього відповідає провайдер.
- Зручна робота поза мережею. Коли немає зв’язку з ДПС, пристрій переходить в офлайн-формат. Він має 2 тисячі фіскальних номерів, які присвоює операціям (електронним чекам). Коли відновлюється зв’язок, вони відправляються в ДПС, запас у 2 тисячі номерів поновлюється.
Така система не потребує встановлення складного та дорогого додаткового обладнання, персонал опановує програму дуже швидко. Завдяки ПРРО можна створювати зручні багатофункціональні кабінети для онлайн-торгівлі, автоматизувати бізнес-процеси.