Заступник міністра освіти України Інна Совсун повідомила, що з 2017 року в Україні буде впровадженна 12 річна освіта.

Це відбулося на прес-конференції, присвяченій закінченню навчального року. 

За її словами, головна мета цього заходу, розвантаження навчальних програм. З першого класу на першачків «обвалюється» така кількість інформації, яку вони не взмозі сприйняти. Також ускладнюють ситуацію нові предмети, впровадженні в початкових класах. Англійська мова у першому, та інформатика у другому класах. Тому уся початкова школа, а особливо підручники для 1 класу і підручники для 2 класу потребують розвантаження. Впровадження 12 річної освіти на її думку сприятиме цьому процесу.

Нагадаємо, що у 2008 році міністерство освіти України вже проводило експеримент з провадження 12 річної освіти. Але він проіснував тільки рік і був визнаний, як не потрібний. Фахівці, вчителі та батьки школярів визнали, що 12 років за шкільною партою, це занадто і що це даремно витрачений рік з життя школяра.

Напевно за 7 років час дещо змінився. Змінилася програма навчання школярів, вимоги до рівня знань, навантаження на учнів. Але це зовсім не означає про необхідність збільшувати тривалість навчання у навчальному закладі. Можливо варто дещо переглянути навчальні програми з метою їх скорочення. У наш час, коли за допомогою всесвітньої мережі інтернет, є можливість швидко знайти відповідь на будь яке питання, чи є необхідність «зазубрювати» таку кількість додаткової інформації. Чи не варто більше уваги приділяти навчанню самостійного пошуку потрібної інформації, вмінням самостійного навчання. Вміння логічно думати, аналізувати та шукати інформацію — чи не є головними чинниками здобуття знань у навколишньому світі.

По теме:  Мокрый снег и гололед: синоптики удивили украинцев прогнозом погоды

Одним із головних аргументів про збільшення тривалості середньої освіти — надати більше часу школяру на профорієнтацію. Але навпаки, це сприятиме зменшенню часу на вибір основної професії майбутнього школяра. Бо дуже малий відсоток випускників ВУЗів та технікумів працюють за профілем здобутої освіти. Як правило,  кінцеве визначення сфери майбутньої праці відбувається вже на практиці. Коли вже людина починає працювати і саме у цей час вона розуміє, її це робота чи ні. І саме за цих умов 12 річна освіта буде відігравати негативний чинник, віддаляючи момент самореалізації.

Залишається сподіватися, що ця ініціатива не буде впровадженна в життя, як і багато інших реформ міністерства освіти.

Бо шлях впровадження реформ заради самих реформ, здається нікому не потрібний.