Небо України закрите для цивільної авіації з першого дня війни.

Відтоді з аеропортів вилетіли лише кілька літаків, які евакуювали людей за кордон. Але політики вже почали розмови про відновлення польотів.

Чи зможуть пасажири знову літати з України найближчим часом, розповідає Полемика з посиланням на профільне видання avianews.com.

Дискусії тривають з 2022 року

Обговорення про відкриття окремих аеропортів України для цивільної авіації тривають ще з 2022 року. Серед варіантів були названі такі міста, як Ужгород, Львів та Бориспіль.

У липні 2023 року Україну відвідала делегація найбільшого європейського лоукостера Ryanair. Голова авіакомпанії Майкл О’Лірі заявив, що зможе запустити десятки маршрутів із аеропортів Бориспіль, Львів та Одеса.

В Ryanair заявили, що готові відправляти літаки в Україну вже за 5 днів, якщо Європейське агентство безпеки авіації (EASA) визнає українське небо безпечним.

Відтоді жоден з українських аеропортів не почав працювати, і жодна з авіакомпаній не виявила бажання літаки до України.

Україні потрібні потужні системи ППО

У 2022 року в Україні не залишилося регіону, яке було б на 100% мало захист від російських дронів та ракет. Запустити роботу аеропорту в такій ситуації означає піддати його ризику, бо він може стати однією з головних цілей для Росії. Ракетну атаку пропагандисти зможуть пояснити, що у пасажирські Боїнги нібито перевозили солдатів НАТО або боєприпаси.

По теме:  Опасное селфи: Самолет пролетает всего в нескольких метрах над головой ВИДЕО

Для захисту аеропортів необхідні сучасні та потужні системи ППО, проте чи є доцільність розміщувати їх біля цивільного аеропорту, в той час, коли ці системи так потрібні для прикриття сил оборони України, що знаходяться на лінії фронту.

Високі фінансові ризики для власників літаків

Ще за місяць до повномасштабного вторгнення західні лізингові компанії, яким належать літаки, обмежили польоти повітряних суден в Україну.

Вартість найпопулярніших пасажирських літаків в українському небі Boeing 737 або Airbus A320 може сягати 100 млн доларів за один борт. Це означає, що для власника існує дуже високий фінансовий ризик, якщо з авіалайнером щось трапиться.

До того ж, кілька десятків цивільних літаків все ще знаходяться в українських аеропортах, у зв’язку з тим, що їхня евакуація практично неможлива. Лише у Wizz Air у Києві «застрягли» три літаки, виліт яких за кордон неможливий уже 2 роки.

Тому фахівці вважають, що у нинішній ситуації відновлення авіасполучення в Україні не можна чекати до припинення війни чи зниження її інтенсивності. Наразі пасажирам залишається користуватися залізницею та аеропортами сусідніх країн.

По теме:  Топ-3 популярних туристичних маршрутів України для подорожей автомобілем

Раніше Полемика писала про те, чому не варто купувати квитки на вечірні рейси.